Klik sini

Isnin, 15 Ogos 2011

Jackfruit Ice Cream

Best Blogger Tips
 
 Nama kata aiskrim ni buat apa pun sedap jugak kan....sat...nak sambung makan aiskrim nangka
Lepas bukak posa layan aiskrim nangka ni depan tv....ermmm sedap tau....buat sendiri baru tau macam mana kesedapannya


Lepas ni kalau ada buah lagi leh buat aiskrim perisa lain pulak. Sebelum ni saya buat aiskrim mangga boleh klik sini


 Selamat mencuba
Bahan:
Nangka 4/5 ulas (hancurkan)
Nangka 4/5 ulas (potong kecil-kecil) 
Whipping cream yg non dairy (katanya jangan guna yg dairy sebab tak kembang)
Tepung kastad
Gula perang (lebih bagus dari gula putih)
Susu segar (kena pakai low fat milk punya)
gelatin halal

Cara:
  1. Masak gula perang, susu segar dan tepung kastad menggunakan api yang kecil.
  2. Putar whipping cream dalam mangkok dan masukkan nangka. Kemudian masukkan bahan yang di masak tadi. Putar hingga kembang.
  3. Simpan dalam peti ais selama 45 minit. Separuh beku je keluar balik dan putar lagi aiskrim tu, simpan semula. 
  4. Rasa dah macam beku pun putar lagi sampai dia gebu naik berganda-ganda

Tiada ulasan: