Jumaat, 18 November 2011

Stew daging korban

Saya dah ada cara masakan favorite kalau nak masak daging ni. Selain daging yang tender dan berjuicy, daging ni juga masih mengekalkan kelazatan dan keenakan tersendiri. Inilah stew daging resepi saya tapi telah dimasak oleh mr.soulmate hohoho....dap dap.....

Sekarang ni memang favorite nak buat stew sebab senang masak dan lembut dan plus menyihatkan. Saya tak suka potong daging ni kecik-kecik sebab saya taknak isi daging mengecut bila goreng atas api.
Kali ni saya stew daging dengan jagung dalam oven. Cara buat sama je macam stew daging sebelum ni.

Makan dengan roti arab lagi menambahkan mebelesss

Bakar dalam casserole lebih sekata pembakarannya daripada pembakaran dalam loyang tin. Cara buat ni tak susah sangat, mula-mula goreng daging besar dabak ni atas kuali dengan minyak yang sedikit sampai garing diluarnya. Kemudian daging ni dimasukkan dalam casserole bersama-sama daun bay,thyme, salt, black pepper, celery, carrot. Tutup dengan aluminium foil supaya wap daging tak tersejat.
Bakar doven dengan suhu 200C selama 2jam.

Roti arab ni panaskan dulu sebelum makan sebab dia akan lembut lepas panaskan.

Selamat makan

Tiada ulasan: