Klik sini

Rabu, 9 November 2011

Puding Mango

Best Blogger Tips
Kebizian melanda diriku huhuhuhu....nak bukak blog sendiri pun dah tak sempat. Masak-masak sempat tapi bab nak bukak lappy memang tak sempat. Malam nan indah ni saya buat puding mango. Kena paksa diri buat puding ni jugak sebab puding instant ni dah menunjukkan bakal nak expired bulan November 2011.

Mango yang dikirim ibu mertuaku dari Utara bakal dimakan dengan puding juga. Sesuai sangatla kombinasi buah bersama puding.

Puding ni tak susah pun cuma ikut arahan belakang pek je. Dalam pek tu dah siap ada gula, so kalau nak masak kena sukat air je.

Bila puding dah mendidih atau masak, saya tuangkan dalam mangkuk kecil yang saya letakkan buah mango. Kemudian saya sejukkan dalam peti ais. Nak bekukan tak lama, cuma 2 jam dah boleh dimakan.

Makan waktu frozen macam makan sorbet mango lak

Bila letak buah dalam puding ni, takla rasa jemu makan puding yang kosong saja.

Resepinya cuma sediakan satu pek instant puding, buah dan air

Kita yang penat masak kat dapur, dia yang kekenyangan terlentang di ruang tamu. Alahai Bungaku.....

Tiada ulasan: