Selasa, 4 Oktober 2011

Mushroom Spaghetti

Menu hari ni macam biasa spaghetti lagi. Lebih kurang macam spaghetti bolognese juga spaghetti ni cuma ada salad sebagai side dish.

Kuah dia saya letak sos black pepper sikit dan kuah jadi agak gelap.


Sementara nak tunggu spaghetti siap rebus, saya saute ayam+bawang+olive+mushroom.

Bila ayam dah nampak kegaringan baru saya masukkan buah tomato yang telah di blend dengan lada hitam dan serbuk cayenne dan daun parsley.

Spaghetti yang siap masak, toskan dan biarkan dulu.

Tunggu lagi sehingga kuah ni pecah minyak dan kering. Bila dah kering saya tambahkan air rebusan spaghetti lagi berulang kali. Sebabnya saya berulang kali masak sampai kering dan tambah air rebusan pasta ni sebab nak bagi buah tomato dan lain-lain herb ni sebati rasanya. Masa ni jugak perasakan dengan garam dan gula

Bila kuah dah masak, bolehla tuangkan di atas spaghetti 

Tak ketinggalan jugak buah-buahan dan sayur-sayuran untuk makan bersama spaghetti. Dalam salad ni, saya letak epal hijau, carrot, oren, bawang dan kismis.

Sedap dan mudah disediakan...yum

Tiada ulasan: