Jumaat, 7 Oktober 2011

Ayam Mustard dengan NASI

Saja je nak highlightkan "nasi" sebab nak bagitau saya pun suka makan nasi jugak cuma makan pasta lebih kerap dari makan nasi je. Kengkawan la suka komplen entry nasi tak banyak pun dalam blog ni, asyik-asyik pasta je memanjang. Tapi entry kali ni bukan nak cita pasal nasi tapi nak cita pasal ayam mustard ni.

Menu ni buat masa lunch's break jugak. Memandangkan selera saya semakin tinggi dan tak selera nak makan kat cafe, pukul satu terus cabut balik rumah masak. Ayam ni saya dah perap semalam sebelum tido dalam peti ais dengan thyme+paprika+mustard. Hari ni saya beli nasi kosong je kat cafe dan saya bakar ayam ni atas pan dalam 10 minit je dah siap boleh makan.

Saya bakar ayam ni dengan olive oil dan guna pan yang non-stick. Ringkas dan mudah kan?dan yang paling penting menyelerakan.

Selamat mencuba

Tiada ulasan: